Baza wiedzy o escape roomach

    Łatwy kontakt dla mediów

    Aktywne media społecznościowe

    Materiały gotowe do uźycia

    O nas - dowiedz się więcej

    Lockme to największa strona do przeglądania, rezerwowania i oceniania escape roomów z całej Polski, ale nie tylko. Zaczęliśmy naszą ekspansję na zachód, gdzie do tej pory brakowało podobnych rozwiązań, więc jesteśmy już dostępni w Niemczech, Austrii, Szwajcarii czy USA - a to dopiero początek naszego rozwoju. Strona funkcjonuje jako marketplace, który w Polsce skupia ponad 95% rynku escape roomowego i wciąż rośnie. Lockme zostało stworzone w 2014 na podstawie specjalnego algorytmu, przez dwóch entuzjastów escape roomów - Jakuba Cabana i Bartosza Idzikowskiego, którzy w tamtym czasie zajmowali się tworzeniem stron internetowych.


    Prowadzimy relacje z mediami w najszerszym możliwym kontekście - dotyczą one zarówno naszej działalności, rynków w poszczególnych krajach, nowej generacji pokoi i wykorzystywanych w nich technologii, aplikacji do pokoi ewakuacyjnych (nie tylko rozrywki, ale także marketingu, HR, promocji turystyki, innowacyjne narzędzie edukacyjne lub ścisła współpraca z przemysłem filmowym). Zapraszamy dziennikarzy z całego świata do kontaktu - chętnie podzielimy się z Tobą naszą wiedzą, pomożemy w gromadzeniu danych lub nawiązywaniu kontaktów z przedstawicielami konkretnych rynków escape roomów.

    Materiały dla mediów

    Tutaj możecie zapoznać się z wszelkimi materiałami przy których maczaliśmy palce. Znajdziecie tu zarówno gotowe artykuły, informacje prasowe, dotychczasowe publikacje, raporty oraz zdjęcia czy nasze logotypy. Jeśli czegoś nie znaleźliście - dajcie nam znać.

    Poznaj nasze projekty

    Tak, zdecydowanie połknęliśmy bakcyla. Siedzimy w tym światku do lat i żyjemy tym na co dzień. Poniżej znajdziecie informacje o projektach, w które się angażowaliśmy i które organizowaliśmy na przestrzeni dziejów. Coś się spodobało? Jesteśmy otwarci na współpracę i mamy bogatą ofertę know-how czy eventów.

    Escape Tales

    Seria gier planszowych Escape Tales Poznaj naszą serię gier escape roomowych w których wciągająca fabuła przeprowadzi Cię przez szereg ciekawych zagadek.

    Unikalna mechanika, brak limitu czasowego czy brak kar za podpowiedzi to wyróżniki naszych gier. Poznaj wszystkie części serii.

    Dowiedz się więcej

    ERChamp

    Mistrzostwa Escape Room ERChamp Międzynarodowe mistrzostwa escape room. Zmierz się z graczami z całego świata.

    Zbierz drużynę i wygraj cenne nagrody w zawodach.

    Dowiedz się więcej

    WroEscape

    Konferencja escape room WroEscape Zorganizowaliśmy konferencję escape roomową w której wzięło udział blisko 1000 osób.

    Networking, spotkania i dużo wiedzy. Zobacz relację z tego eventu

    Zobacz relację z eventu

    Akademia Lockme

    Treści edukacyjne dla escape roomów Akademia Lockme Przygotowaliśmy serię webinarów dla właścicieli escape roomów.

    Jeśli jesteś właścicielem jest to coś dla Ciebie. Zapisz się już teraz.

    Wkrótce

    Najczęściej zadawane pytania

    Nasze spojrzenie na branżę

    Jakub Caban

    Jakub Caban

    Partner

    Na początku chcieliśmy wyłącznie stworzyć miejsce, w którym każdy będzie mógł zapoznać się z ofertą pokojów ucieczki w Polsce. Escape roomów jednak przybywało w niesamowitym tempie, a to przedsięwzięcie coraz bardziej nas angażowało i rosło. Doszliśmy więc do wniosku, że czas pójść za ciosem i zacząć na tym zarabiać. Chcieliśmy być przy tym wierni naszej misji, która przyświecała nam od początku: Lockme ma być miejscem dla całej branży, o jak największym zasięgu i możliwie najbardziej obiektywnym.


    W związku z tym właściciele escape roomów, aby wzmocnić swoją promocję, mogą korzystać u nas z płatnych narzędzi, ale nie jest to warunek obecności w serwisie. Może to być uznane za nietypowe i ryzykowne działanie, ale dzięki temu są u nas prawie wszyscy. Byliśmy nazywani startupem, ale nie lubimy tego określenia. Od samego początku finansowaliśmy się sami, nie szukaliśmy inwestorów, chcieliśmy mieć pełny wpływ na kształt i kierunek rozwoju. Branża wciąż jest jeszcze bardzo zróżnicowana, pokoje potrafią bardzo odstawać od siebie jakościowo, a w ten sposób, dzięki naszemu zasięgowi i rozpoznawalności, staramy się pomóc określić standardy, wzorce i właściwe kierunki rozwoju.

    Bartosz Idzikowski

    Bartosz Idzikowski

    Partner

    Globalna branża escape roomów wciąż jest bardzo młoda, liczy zaledwie 10-12 lat. Jednak już teraz na całym świecie szacunkowo działa ok. 60 000 pokoi. Od Tokyo, przez Szanghaj, Budapeszt, Warszawę, Londyn, po Buenos Aires czy Los Angeles. Escape roomy wyrosły na pasjonatach, ale rynek konsekwentnie rośnie i się profesjonalizuje. Na rynkach działają firmy, które mają po 2-3 pokoje, ale i całe centra pokoi czy sieci franczyzowe. Rozrywka ta na tyle wdarła się już do mainstreamu, że została też zauważona przez duży biznes.


    Escape roomy jako narzędzie marketingowe wykorzystują takie firmy, jak Samsung, Adidas, czy Microsoft, specjalne, tematyczne pokoje tworzone są często przy okazji premier filmowych (np. Jumnaji albo X-Men: Dark Phoenix), są one też coraz częściej wykorzystywane przez nauczycieli do prowadzenia bardziej wciągających i interaktywnych lekcji. Wiele firmy w escape roomach przeprowadza też rekrutacje i akcje team buildingowe. To interdyscyplinarna dziedzina rozrywki, która co chwilę zaskakuje nas czymś nowym.