Włóczykij

Włóczykij

Kilka słów o mnie? Wystarczą cztery: "Urodziła się, żeby uciekać". Mogę uciekać i uciekać w nieskończoność :)

223 Besucht

27 Geplant

Globetrotter

233 Punkte

225
233 Pkt
300

Alle Bewertungen

Escape Room Redrum 4
Redrum 4

Psychopaci są wśród nas!

04.07.20 | Besuchsdatum: 11.06.20

Tym razem znaleźliśmy się w bestialskim miejscu, które momentami wręcz napawało trwogą. Dziwne dźwięki, jęki, do tego krew, ból, strach, porozrzucane części ciała, śmierć w męczarniach... Sami chyba do końca woleliśmy nie wiedzieć, co się tutaj działo i co się zaraz może stać z nami...

Chcieliśmy dobrze, a wyszło jak zawsze. Chcieliśmy pomóc, a sami wpakowaliśmy się w niemałe kłopoty...

Aby wydostać się z pokoju, musieliśmy otworzyć kilka kłódek oraz szyfrów. Nie zabrakło również elektroniki oraz zadań manualnych. Zabójca był bezwzględny i każdy, nawet najmniejszy błąd mógł skutkować utratą życia. My na szczęście uciekliśmy spod siekierki psychopaty, ale czy Ty odważysz się teraz tam wejść? Jeżeli tak, to szukaj, myśl, łącz fakty, współpracuj, kombinuj- może i Tobie uda się nie zostać kolejną ofiarą mieszkańców Czerwonego Pokoju.

Obsługa ponownie spisała się na medal. Spotykać takich Właścicieli to sama przyjemność i kropka nad "i" dodająca radości całej zabawie. Na pewno będę jeszcze długo wspominać wizytę w Domu Tajemnic- zarówno grę w pokojach, jak i czas spędzony w poczekalni :)

Bewertung melden

Allgemeine Note: 9/10

Game Master: 10/10

Klima: 10/10

Schwierigkeitsgrad: Leicht

Escape Room Królowa Wampirów
Królowa Wampirów

W podziemnym pałacu Królowej Nieumarłych

04.07.20 | Besuchsdatum: 11.06.20

Pewnego słonecznego czwartku dostaliśmy zaproszenie do pałacu Królowej Wampirów. Bez większego zastanowienia, z własnej, nieprzymuszonej woli znaleźliśmy się w środku. Wyjść z niego nie było jednak już tak łatwo jak wejść. Więc jak postanowicie zmierzyć się z siłą umysłu jej wysokości, to pamiętajcie, że macie godzinę, by nie zostać w katakumbach na zawsze jako jej martwi słudzy lub jako pożywienie (sama nie wiem, co gorsze ;)). Jedno jest pewne- warto spróbować!

Podziemna rezydencja Królowej Nieumarłych jest mroczna i posępna, a gra świateł i dźwięki dodatkowo podkręcają klimat. Zagadki są fajnie wpisane w tematykę, angażują. Bardziej doświadczonym ekipom nie sprawią raczej trudności, ale biorąc pod uwagę dwa pozostałe pokoje w Domu Tajemnic, są najbardziej wymagające.

Dla Szymona znów zostawiam 10 zasłużonych gwiazdek, bo to bardzo pozytywny, otwarty, życzliwy i pełen pasji człowiek.

Bewertung melden

Allgemeine Note: 9/10

Game Master: 10/10

Klima: 9/10

Schwierigkeitsgrad: Mittel

Escape Room Gabinet Osobliwości
Gabinet Osobliwości

Straaasznie osobliwa zabawa

04.07.20 | Besuchsdatum: 11.06.20

Po świetnej zabawie w Radomsku czekały nas kolejne rewelacyjne gry, tym razem w częstochowskim Domu Tajemnic. Na miejscu pełna profeska: miłe przywitanie, krótkie przypomnienie zasad bezpieczeństwa, szybkie szkolenie, kupienie biletów na wystawę i... zaczynamy przygodę!

Mimo, że Gabinet Osobliwości jest najstarszym pokojem z trzech otwartych obecnie w tej firmie, mnie oczarował najbardziej- szczególnie pod względem wystroju i zagadek.

Gabinet, jak sama nazwa wskazuje, jest po prostu... osobliwy. Scenografia cieszy oczy i serca, widać, że twórca jest artystą i nic w pokoju nie znalazło się przez przypadek.

W roomie spotkamy wiele różnorodnych zagadek: zarówno logicznych, elektronicznych, jak i zadań manualnych. Niektóre zadania urzekają swoją prostotą, a jednocześnie oryginalnością. Jest trochę elementów "rozpraszaczy", które nie grają, ale dodają uroku i podtrzymują klimat.

Ode mnie mocne 9,5 więc w ocenie ogólnej dziesiątka. Co tu dużo się rozpisywać: pozycja obowiązkowa podczas wizyty w Częstochowie!

Bewertung melden

Allgemeine Note: 10/10

Game Master: 10/10

Klima: 9/10

Schwierigkeitsgrad: Leicht

Escape Room Wiedźma II: Lochy
Wiedźma II: Lochy

Nie taka Wiedźma straszna, jak ją malują... ;)

03.07.20 | Besuchsdatum: 11.06.20

Na deser został nam trzeci- najnowszy, najlepszy i najbardziej dopieszczony pokój Zagadkowa.

Na wstępie zaznaczę i trochę uspokoję trzęsiportków, bo pokój jest ponury i mroczny, ale nie jest w nim aż tak strasznie jak mogłoby się wydawać, więc nawet jeśli ktoś nie przepada za horrorami to lochy Wiedźmy naprawdę warto odwiedzić! Napisałabym, że to taki horror w wersji light. No chyba, że bardzo podpadniecie Wiedźmie, to już nie wiadomo jakie będzie miała wobec Was zamiary. My wychodzimy z założenia, że z każdym można się zaprzyjaźnić ;)

Ale wracając do samego pokoju: wyróżnia go dopracowany wystrój, mroczny klimat, świetna aranżacja przestrzeni (niby czegoś nie ma, a jednak okazuje się, że jest!), niebanalne i różnorodne zagadki oraz kreatywne rozwiązania. Niektóre zadania utrudniające nam odzyskanie wolności są dość wymagające, ale dają mnóstwo radości i satysfakcji. Jest ich sporo więc trzeba się spieszyć, bo 75 minut to wbrew pozorom nie aż tak wiele. Nie obędzie się również bez spostrzegawczości i współpracy.

Duży plus także za niestandardowy, wkomponowany w scenografię system podpowiedzi.

Właściciele to fantastyczni ludzie, którzy robią to, co lubią. Będąc przy ostatniej opinii pokoju tej firmy jeszcze raz dziękujemy za możliwość wcześniejszego rozpoczęcia gry. Szczerze polecamy zabawę w Zagadkowie i sami już się nie możemy doczekać kolejnych odwiedzin i gry w nowo powstającym pokoju!

Bewertung melden

Allgemeine Note: 9/10

Game Master: 10/10

Klima: 10/10

Schwierigkeitsgrad: Schwer

Escape Room Pokój gangstera
Pokój gangstera

Sprawa rozwiązana, śledztwo zakończone!

02.07.20 | Besuchsdatum: 11.06.20

Znany polski gangster, Jan Elbert, zginął w niewyjaśnionych okolicznościach, akta również zaginęły (może ktoś im pomógł zaginąć?), a cała historia bardzo szybko ucichła.

Jednak po wielu latach, jako jedna z najlepszych grup śledczych zostaliśmy wydelegowani, by powrócić do sprawy dotyczącej tajemniczej śmierci "Szefa Polaków". Tropów i pomysłów na dochodzenie prawdy było kilka, ale finał był naprawdę zaskakujący. Otóż okazało się, że... O nie! Nie ma tak łatwo- chcecie poznać zakończenie to łapcie za telefon i dzwońcie do Zagadkowa umówić się na grę - na pewno nie będziecie żałować ;)

Przeniesiecie się do małego, przytulnego hotelowego pokoiku, który niczym szczególnym się nie wyróżnia. Niczym się nie wyróżnia? No niby tak, ale to tylko pozory- w rzeczywistości miejsce to kryje wiele tajemnic i ciekawostek. Tutaj nic nie jest przypadkowe- zaczynając od wprowadzenia, przez fenomenalną fabułę (oj, fabuła jest naprawdę intrygująca i wciągająca), wystrój, klimat i genialne, nieszablonowe zagadki- wszystko jest przemyślane i dopracowane.

Obsługa na najwyższym poziomie- fantastyczna, profesjonalna i rozmowna.

Bewertung melden

Allgemeine Note: 9/10

Game Master: 10/10

Klima: 9/10

Schwierigkeitsgrad: Leicht

Escape Room Eksperyment
Eksperyment

Nie zostaniemy królikami doświadczalnymi!

02.07.20 | Besuchsdatum: 11.06.20

Spragnieni escape room'owych wrażeń, wygłodniali nowych zagadek i przeżyć, po prawie czteromiesięcznej przerwie ruszyliśmy w końcu na długo wyczekiwany podbój pokojów. Tym razem postanowiliśmy odwiedzić Radomsko.

Przywitała nas sympatyczna Daria. Rozmawialiśmy, śmialiśmy się, było miło i wesoło aż nagle, zupełnie nie wiadomo kiedy, znaleźliśmy się w gabinecie szalonego naukowca. Właściciel tego miejsca nie był zbyt normalny i szybko do nas dotarło, że jeśli nie uwolnimy się w 60 minut, to po upływie tego czasu bardzo mało prawdopodobne, że wyjdziemy z tej pułapki żywi. Mieliśmy się stać po prostu jego królikami doświadczalnymi... Ale oczywiście nie mogliśmy na to pozwolić- szczególnie motywowała i dodawała nam sił świadomość, że przecież jeszcze tyle pokojów czeka, by je odkryć! ;)

Eksperyment jest najstarszym pokojem w Zagadkowie. Nie spotkamy tu nowoczesnej elektroniki czy zaskakujących rozwiązań, jednak zagadki są ciekawe i zróżnicowane (są naprawdę mocną stroną tej firmy!). Wystrój również nie powala, ale klimat jest zachowany- elementy scenografii sprawiają, że można poczuć się jak w gabinecie niezrównoważonego psychicznie badacza.

Na szczęście udało nam się wyrwać z rąk szaleńca i wrócić do poczekalni, ale najlepsze było dopiero przed nami... :)

Ps. Warto również podkreślić, że biorąc pod uwagę cenę za grę oraz fakt, iż pokój ma na karku już kilka lat, bawiliśmy się tu naprawdę dobrze i jakość co do ceny jest jak najbardziej ok.

Bewertung melden

Allgemeine Note: 7/10

Game Master: 10/10

Klima: 7/10

Schwierigkeitsgrad: Mittel

Escape Room Kwatera szpiega 1989: Kryzys warszawski
Kwatera szpiega 1989: Kryzys warszawski

Borsuki zgłaszają wykonanie zadania!

21.03.20 | Besuchsdatum: 22.02.20

Warszawa, rok 1989. Polskę odwiedza prezydent USA- George Bush. Służby Bezpieczeństwa powołują nas do wykonania tajnej misji, ponieważ zdymisjonowany prorosyjski generał Edward Maksymowicz najprawdopodobniej planuje zamach na prezydenta, a realizatorami jego planu są polscy żołnierze znajdujący się w ochronie wojskowej Łazienek Królewskich na czas biegu prezydenta. Naszym zadaniem jest zweryfikowanie tych informacji i ewentualne powstrzymanie zamachowców.
Podzielono nas na dwa oddziały. Grupa Alpaki działa w terenie w Łazienkach. My, tj. Grupa Borsuki, mamy za zadanie inwigilację tajnej kwatery generała.

Misja przebiega prawidłowo, chociaż wcale nie jest aż tak łatwo. Przeczesujemy półki i szafki, otwieramy wszystkie kłódki, zaglądamy w każdy kąt, by znaleźć odpowiednie dokumenty zawierające dane potencjalnych zamachowców. Udało się! Pierwszy etap zakończony pozytywnie. Ale to nie koniec naszej misji! Teraz musimy jak najszybciej rozbroić bombę i uratować amerykańską głowę państwa.
Zostało nam jakieś 20 minut. Współpracujemy, wpisujemy szyfry, łamiemy kody, rozgryzamy mechanizmy, robimy wszystko, co w naszej mocy, by prezydent USA nie zginął. W ostatnich sekundach udaje nam się rozbroić bombę i uratować Georga Busha. Misja wykonana, bez odbioru!

Podsumowując: nie spodziewałam się tak dobrego pokoju! Wystrój może nie robi piorunującego wrażenia, ale jest solidny i w klimacie, zawiera kilka prawdziwych elementów z lat 80-tych. Atmosferę oprócz rekwizytów buduje ścieżka dźwiękowa oraz światła. Fabuła wciąga bez reszty. Do tego zagadki nie odbiegają od tematyki, są logiczne, choć nieszablonowe, czasem złożone i wymagające. Właściciel to przesympatyczny człowiek, z mnóstwem pozytywnej energii i pasji do ER.

W Rzeszowie skończyliśmy wszystkie pokoje szybciej niż przewidywał nasz grafik, dzięki czemu udało nam się jeszcze w drodze powrotnej do domu odwiedzić Kwaterę Szpiega w Krośnie. Odwiedziliśmy ją co prawda zupełnie spontanicznie i nieplanowo (był to nasz siódmy pokój tego dnia), ale po świetnej zabawie, wrażeniach i emocjach jakie wynieśliśmy z Domu z Ulicy Wiązów na pewno chętnie kiedyś tutaj wrócimy!

Allgemeine Note: 8/10

Game Master: 10/10

Klima: 9/10

Schwierigkeitsgrad: Mittel

Escape Room Muzeum Tortur
Muzeum Tortur

Pierwsze muzeum, do którego wybrałam się tak ochoczo!

21.03.20 | Besuchsdatum: 22.02.20

Do muzeów raczej zbyt często nie chodzimy, ale muszę przyznać, że muzeum tortur nas zaintrygowało. Zafascynowani średniowiecznymi maszynami nawet nie zwróciliśmy uwagi na szybko upływający czas. Nagle... zgasło światło. Jedno z nas zginęło i znalazło się w miejscu, w którym nikt nie chciałby się znaleźć... Niesamowite krzyki, a chwilę później... głucha cisza. Czyżby muzeum poza godzinami otwarcia nie było już tylko muzeum? Zrozumieliśmy, że żarty się skończyły. Albo będziemy współpracować i wyjdziemy stąd razem, albo wszyscy zostaniemy tu na zawsze...

Dobra, koniec ściemniania ;) W rzeczywistości nie było wcale strasznie. I tej atmosfery niepewności i strachu zdecydowanie mi zabrakło. Było kilka elementów i rekwizytów nawiązujących do torturowania, ale na tym klimat się właściwie kończył. Również rozmowy zza ściany nie pomagały wczuć się w sytuację i miejsce, w którym się znaleźliśmy.

Pokój liniowy, więc polecam 2-3 osobom. Zagadki łatwe i logiczne. Do jednego elementu można się trochę przyczepić, bo znak klucza zazwyczaj odbierany jest jako zagadka, a nie scenografia, więc można powiedzieć, że trochę wprowadza w błąd.

Dla rozpoczynających swoją przygodę i tych, którzy jeszcze nie odwiedzili zbyt wielu ER, pokój jest ok, w bardziej doświadczonych uciekinierach pozostawia znaczny niedosyt.
Myślę, że moje wrażenia najlepiej opisuje szóstka ("ten pokój był w porządku - to był miło spędzony czas, ale oczekiwaliśmy czegoś więcej") i taką też ocenę ogólną zostawiam.

Na koniec jeszcze kilka słów o największym plusie tego pokoju, czyli obsłudze. Wojtek (o ile dobrze zapamiętałam imię), to sympatyczny, przyjazny i chętny do rozmów Mistrz Gry.

Będąc przy ostatniej opinii pokojów od firmy WydostanSie chciałabym również jeszcze raz bardzo podziękować Właścicielowi za dostosowanie do nas godzin rozgrywek, dzięki czemu mogliśmy jednego dnia odwiedzić wszystkie pokoje na Podkarpaciu.

Allgemeine Note: 6/10

Game Master: 10/10

Klima: 6/10

Schwierigkeitsgrad: Leicht

Escape Room Bunkier 2 : Biuro Komendanta
Bunkier 2 : Biuro Komendanta

Nie taki przebiegły ten pan komendancik...

21.03.20 | Besuchsdatum: 22.02.20

Jako agenci wywiadu wojskowego przyjechaliśmy do Rzeszowa, by wykonać specjalną misję. Po przybyciu do bazy poinformowano nas, że losy jednego z tutejszych zabytkowych budynków są zagrożone. Schemat działania był zatem prosty- włamujemy się do biura komendanta, rozgryzamy jego plan, a następnie niepostrzeżenie wychodzimy.

Po drodze czekało na nas wiele kłódek do otwarcia, różne logiczne zagadki do rozwiązania, trochę zadań manualnych i zręcznościowych do wykonania, a i garstki elektroniki nie zabrakło.
Dość łatwo i sprawnie rozszyfrowaliśmy zamiary komendanta i opuściliśmy jego biuro, tym samym ratując zabytkowy budynek, a przy okazji zdobywając doświadczenie i przeżywając świetną przygodę.

Pokój jest ciekawy i klimatyczny, myślę, że przypadnie do gustu każdemu, a szczególnie wielbicielom militarnej tematyki.

Dla obsługi ponownie zostawiam 10 gwiazdek- za profesjonalizm, uśmiech i rozmowę.

Allgemeine Note: 8/10

Game Master: 10/10

Klima: 8/10

Schwierigkeitsgrad: Leicht

Escape Room Czarna Dziura
Czarna Dziura

Przygoda w Czarnej Dziurze

16.03.20 | Besuchsdatum: 22.02.20

Opuściliśmy Chatę Wiedźmy, ale nie nacieszyliśmy się długo wolnością, bo chwilę później trafiliśmy w jakieś dziwne, ciemne, (pozornie) puste miejsce.

Byliśmy we czwórkę i nie da się ukryć, że było ciasno, często ktoś stał, czekając, aż inni rozwiążą zagadkę, a czasem nawet nie wiedział, co robi druga osoba, bo było zbyt ciemno. Dlatego już na początku zaznaczę, że pokój polecam 2, maksymalnie 3 uciekinierom, po pierwsze ze względu na ograniczoną przestrzeń (pomieszczenie nie jest duże), po drugie- liniowość zagadek (żeby nikt nie musiał się nudzić i mógł brać aktywny udział w rozwiązywaniu zadań), a po trzecie- małą ilość światła (może ewentualnie dodatkowa latarka przy większej liczbie graczy, żeby nie trzeba było chodzić gęsiego za światłem? ;)).

Ze względu na mrok, trudno napisać coś więcej o wystroju. Ale klimat jest. Na początku czuliśmy się jakbyśmy byli w czarnej du... ;) W sumie niewiele się myliliśmy, bo byliśmy w końcu w czarnej dziurze.

Trzeba przyznać, że niektóre zagadki są wymagające i złożone, a wszechobecna ciemność nie ułatwia wykonania zadań. Oprócz logicznego myślenia przyda się również umiejętność współpracy, łączenie faktów, spostrzegawczość i trochę cierpliwości.

Może dlatego, że znów poległa nasza spostrzegawczość, a może przez brak latarki, która powinna być od samego początku, a niestety ktoś zapomniał jej włożyć w odpowiednie miejsce (zdarza się nawet najlepszym i wcale nie mamy tego za złe), straciliśmy dużo czasu na pierwszej zagadce i potem musieliśmy się wyścigować z czasem. Mimo to, pod względem zagadek, pokój podobał mi się najbardziej ze wszystkich czterech w tej firmie.

Twórcy "Czarnej Dziury" pokazali, że bez nakładu większych środków finansowych można zbudować ciekawy klimat i w stosunkowo małej przestrzeni ukryć wiele zagadek. Grunt to mieć dobry pomysł i umiejętnie go zrealizować.

Obsługa ponownie świetnie się spisała, nie dawała konkretnej podpowiedzi, ale naprowadzała na dobry trop i pomogła nam opuścić tę czarną, choć w gruncie rzeczy całkiem fajną, dziurę.

Allgemeine Note: 8/10

Game Master: 10/10

Klima: 8/10

Schwierigkeitsgrad: Mittel

Weiter anzeigen